I am moving to Barcelona!

“Do more of what you are afraid of”. This has been my subliminal motto for the past somewhat 5 years (and just saying they were pretty epic). I have always been a fan of pushing my own boundaries, trying things I have never done before, pursuing things people tell me I shouldn’t or can’t do or doing things I feel uncomfortable with.

“Do more of what you are afraid of” (“Tu mehr Dinge, vor denen du Angst hast”). Das ist seit etwa 5 Jahren mein unterbewusstes Motto (und mal so gesagt, sie waren ganz schön toll). Ich war schon immer ein Fan davon meine eigenen Grenzen anzustoßen, neue Dinge auszuprobieren, oder solche auszuprobieren von denen Andere mir abraten oder Dinge bei denen ich mich vielleicht eigentlich sogar unwohl fühle.

I made a secret out of this exciting adventure for quite a few weeks so that I had time to tell every important person in my life face to face that I am going away. After all I am breaking away from ongoing projects and people. Here are a the most important reasons why I decided to move away anyway and why you should consider it as well at some point in your life.

Ich habe aus dem kommenden Abenteuer für die letzten Wochen ein kleines Geheimnis  gemacht, da ich all den wichtigen Leuten in meinem Leben die Neuigkeit persönlich überbringen wollte. Immerhin muss ich mich ja doch von so einigen Laufenden Projekten und Menschen erst einmal trennen. Trotzdem gibt es genug Gründe um endlich mal in eine neue Stadt zu ziehen. Hier sind die wichtigsten – für mich aber auch für jeden der auch schon mit dem Gedanken spielt.

1. Keep learning

I like to learn. About myself, my environment and skills. I like to constantly improve and grow, simply for my own happiness and self-awareness.

Ich mag es zu lernen. Über mich selbst, meine Umgebung und meine Fähigkeiten. Ich mag es mich ständig zu verbessern und zu wachsen. Einfach für mein eigenes Lebensglück und Selbstgefühl.

styling-by-anh-fashion-travel-blogger-barcelona-palm-trees-sunset

2. Grow your personality

Moving to a new city in a new country all by myself definitely counts as a thing that raises my adrenalin. There is a huge part that is excited to discover and live in a new and joyful culture but – who are we kidding – suddenly starting a new life all alone is a thing that I am also very afraid of. I am an open mind and can adapt to everyone and everything quite easily but while I am still sitting here in Berlin with no actual proof that it will turn out ok and that I will make good friends gives me a weird feeling sometimes. That is also why I think it is a great and essential addition to my personal growth. Mastering this challenge will make me stronger!

In eine neue Stadt zu ziehen zählt auf jeden Fall zu den Dingen, die meinen Adrenalinspiegel steigen lässt. Ein großer Teil von mir freut sich darauf die fröhliche lebhafte Kultur kennenzulernen und mit ihr zu leben – aber wem soll ich was vormachen – in einer neuen Stadt so ganz von vorne anzufangen ist eine Sache vor der ich auf jeden Fall auch großen Schiss habe. Ich bin ein offener Mensch und bin gut darin mich an Situationen und Menschen anzupassen, aber noch sitze ich in Berlin und habe keine Sicherheit ob alles gut werden wird, ob ich so tolle Freunde wie ich hier habe, finden werde und das gibt mir oft ein mulmiges Gefühl. Genau deshalb wird die Erfahrung aber viel zu meinem persönlichen Wachstum beitragen. Eine Herausforderung, die mich stärken wird!

20161116_110405

3. Open your horizon

I lived in Berlin all my life. I was born and raised here and all that has changed is the district that I lived in. My close family and a crowd of friends always nearby. Now for my Master studies I am moving to Barcelona in September. It’s time to experience a new environment.

Ich bin eine echte Berlinerin. Geboren und aufgewachsen – nur der Stadtbezirk hat sich zwischendurch mal geändert. Meine enge Familie und Freunde immer irgendwie in der Nähe. Für mein Master Studium ziehe ich im September nun nach Barcelona. Es ist Zeit eine neue Umgebung zu erleben.

4. Life is better at the beach

I think that is a proven fact, that I don’t need to explain any further 😛 I AM SO EXCITED.

Ich denke das ist ein bewiesener Punkt, den ich nicht nochmal näher erklären muss 😛 ICH BIN SO AUFGEREGT.

img_20161006_193941

So today I finally got to share the incredible news with you. This September. Barcelona. Master studies. What do you think about my plans? Are you thinking about moving to a new city? Did you move to a different city in the past? How was your experience?

Ich habe es endlich geschafft euch die News zu überbringen. Ab diesem September. Barcelona. Master Studium. Was haltet ihr von meinen Plänen? Habt ihr auch schonmal überlegt in eine neue Stadt zu ziehen? Oder habt ihr es schonmal getan? Wie waren eure Erfahrungen?

herz

Find me & Share some love on :: FacebookInstagramTwitter

Advertisements

write a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s